onsdag den 23. november 2016

Nye udfordringer

Jeg har fået nyt arbejde her i Tanzania. Jeg fik tilbuddet om at komme til Sumbawanga og arbejde på Peters House det sidste stykke tid af mit ophold. Det har jeg takket ja tak til, så i løbet af de sidste 3 uger, er jeg kommet godt i gang her i Sumbawanga. Arbejdet består i at være sammen med børnene, give dem noget ekstra opmærksomhed og lege med dem. Derudover motiverer vi, jeg og de 3 andre volontører på Petershouse, personalet med at holde strukturen på børnehjemmet, samt vi hjælper med praktiske opgaver.














Peters House - hjem for 32 børn. Snedkerskolen er den grå bygning til højre. 

Udover børnehjemsarbejdet underviser jeg også snedkerdrengene på en snedkerskole, som ligger i forbindelse med Peters House. Drengene bor alle på snedkerskolen og deltager i en stor del af børnehjemmets hverdag. Jeg underviser dem i engelsk og matematik. Det er udfordrende – særligt at forklare matematik på swahili - men det sjovt og lærerigt. Jeg kan trække en del på min erfaring fra Kipili, hvilket er en stor hjælp. Drengene er super gode og taknemmelige over at modtage undervisning – hvilket smitter af, og gør det så fedt at undervise!
















Mit ene engelskhold, der øver sætningsopbygning på engelsk.

De andre volontørerer var allerede, inden jeg kom, i gang med at planlægge en tur for hele børnehjemmet til Kalambo Falls – et vandfald der ligger nogle timers kørsel fra Sumbawanga. Det er en super fed oplevelse for børnene at opleve noget af deres lands natur, men derudover også at komme lidt væk fra børnehjemmet og den meget trivielle hverdag. Vandfaldet ligger tæt på Tanganyikasøen, så børnene får også muligheden for at komme ud at bade – hvilket er noget de elsker, men ikke har mulighed for i Sumbawanga. Vi er gået i gang med en indsamling, men vi er ikke i mål endnu. Så hvis du har en skilling for meget, ville vi og børnene blive så taknemmelige, hvis du ville hjælpe os med vores tur!!


Støt vores tur på: 
Bankkonto: 0994 - 4672131928 
Mobilepay: 40499515
Mærk betalingen "Kalambo tur" 

Det var en kort opdatering her fra Tanzania. Jeg har travlt, og der sker en masse nyt, men det går godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar